niedziela, 22 grudnia 2013

Zapiekany, odrywany chlebek



Czyli jak w oryginalny sposób podać pieczywo na imprezie.

Inspirację znalazłam na stronie jemcoumiem.pl



Składniki:
  • 1 bochenek chleba – u mnie śródziemnomorski z Lidla 
  • Ser żółty  
  • Szczypiorek  
  • 2 łyżki roztopionego masła 
  • Sól
Chlebek kroimy w kostkę, tak aby nie przekroić podstawy. Ser żółty kroimy w paseczki i wkładamy je w powstałe przerwy tak aby w każdej znajdował się kawałek sera. Całość polewamy masłem, posypujemy poszatkowanym szczypiorkiem i delikatnie solimy. Chlebek zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 15 min. Po tym czasie chlebek odwijamy z folii i pieczemy jeszcze ok. 10 min, aby się ładnie przyrumienił. Smacznego!

 

4 komentarze:

  1. Ale to musi być dobre ! Już wyobrażam sobie ten ciągnący ser <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, wygląda smakowicie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na świąteczne potrawy

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacja, sama już dawno zbierałam się, żeby zrobić taki chlebek :) dzięki za udział w akcji Sylwester 2013!

    OdpowiedzUsuń
  4. oooj pychota! :)
    już wiem czym zaskoczę gości na Sylwestra! :))

    OdpowiedzUsuń