niedziela, 22 września 2013

Sałatka z karmelizowaną piersią z indyka z arbuzem



Wyjątkowa, niebanalna… po prostu idealna… :)
Do stworzenia tej sałatki zainspirowała mnie moja koleżanka z Kanady, z którą miałam okazję się spotkać po prawie 10 latach!! Dzięki Agatko! Czekam na kolejne takie fantastyczne pomysły!


Składniki:

  • 200g piersi z indyka  lub 1 pierś z kurczaka
  • Kilka plastrów arbuza – mniej więcej tyle samo arbuza co mięsa
  • Kilka listków sałaty
  • Przyprawa do mięs Knorr
  • Przyprawa do indyka
  • Sos sojowy
  • 3-4 łyżeczki cukru
  • Olej
  • Przyprawa do sałatek

 Piersi z indyka dokładnie myjemy i kroimy w kosteczkę. Marynujemy w przyprawie do mięs Knorr, przyprawie do indyka, sosie sojowym i odstawiamy na 30 min.  Po tym czasie dodajemy 2 łyżki oleju i cukier. Dokładnie mieszamy i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia tak by poszczególne kosteczki nie stykały się ze sobą. Ja na tym etapie dodatkowo delikatnie posypałam jeszcze całość cukrem. Indyka zapiekamy 20-30 min w temperaturze 180 st. C. Mniej więcej w połowie pieczenia należy odwrócić mięsko.
W między czasie liście sałaty rwiemy na mniejsze cząstki, mieszamy z odrobiną oliwy, przyprawą do sałatek i układamy na półmisku. Na sałatę układamy pokrojonego w kostkę arbuza i karmelizowane kawałki piersi z indyka.  Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz