środa, 28 sierpnia 2013

Chrupiące czosnkowo - bazyliowe paluszki z kurczaka



Chyba każdy z nas lubi chrupiące kawałki mięska. Najczęściej przygotowujemy je przy użyciu tradycyjnej bułki tartej. Czasami jednak mam ochotę na coś innego. Dzisiejsza, bardzo chrupiąca, panierka z płatków kukurydzianych w połączeniu z czosnkiem i bazylią doskonale komponuje się z kurczaczkiem. Dla mnie to fantastyczne połączenie. A dla Was? Sprawdźcie sami! :)




Składniki (na 2 osoby):

Chrupiące paluszki z kurczaka:
  • 2 piersi z kurczaka
  • Płatki kukurydziane
  • Przyprawa do mięs Knorr
  • Sos sojowy
  • 1 łyżka suszonej bazylii
  • 1 łyżka czosnku granulowanego
  • sól i pieprz
  • olej

Piersi z kurczaka kroimy na ok. 1cm paseczki. Skrapiamy olejem, sosem sojowym, posypujemy przyprawą do mięs Knorr, solą i pieprzem. Wstawiamy do lodówki na 30 min. Płatki kukurydziane rozgniatamy na małe kawałki – ja zawsze wrzucam je do woreczka i wałkuję wałkiem do ciasta:). Dla urozmaicenia smaku dodajemy do nich granulowany czosnek i suszoną bazylię. Piersi z kurczaka zanurzamy w jogurcie naturalnym i następnie w powstałej panierce. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy paluszki z obu stron. Odkładamy na papierowy ręcznik, żeby odsączyły się z nadmiaru tłuszczu. Ja podałam kurczaka z warzywami ugotowanymi na parze i sosem tzatziki. Smacznego!!


 Warzywa i sos tzatziki


  • u mnie brukselka, brokuł i mini marchewki
  • 2 świeże ogórki gruntowe
  • mały gęsty jogurt naturalny
  • 1 ząbek czosnku
  • garść świeżego koperku
  • przyprawa do tzatzików
  • sól i pieprz

Ogórki obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Solimy i odstawiamy na chwilę, aż puszczą wodę. Połowę jogurtu naturalnego mieszamy z odciśniętymi ogórkami, przyprawiamy do smaku wyciśniętym ząbkiem czosnku, koperkiem i przyprawą do tzatzików. Warzywa solimy i gotujemy na parze. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz