poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Makaron z kurczakiem i brokułami

Dzisiaj polecam bardzo prosty, szybki i kolorowy obiad:)


Składniki (na 2 osoby):
  • 1 większa pierś z kurczaka
  • 100g grubego makaronu (u mnie pełnoziarniste kokardki)
  • kilka różyczek brokułu
  • 2 średnie pomidory
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • kilka liści świeżej bazylii
  • 1 kostka bulionowa
  • przyprawa do mięs
  • sos sojowy
  • olej
  • sól i pieprz
 Pierś z kurczaka kroimy w cienkie paseczki. W miseczce mieszamy sos sojowy i przyprawę do mięs. Dodajemy piersi z kurczaka, mieszamy i wstawiamy do lodówki na 30min. Na patelni smażymy pokrojoną w kostkę cebulkę. Gdy będzie rumiana dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i chwilę smażymy. Dodajemy zamarynowane piersi z kurczaka i smażymy aż uzyskają piękny złoty kolor. W międzyczasie gotujemy makaron w osolonej wodzie z dodatkiem kostki bulionowej. Pod koniec gotowania do makaronu dodajemy drobne różyczki brokułu. Pomidory sparzamy i obieramy ze skóry. Następnie kroimy w kostkę i dodajemy do kurczaka, chwilę smażymy. Odcedzony makaron z brokułami przekładamy na patelnię i mieszamy z pozostałymi składnikami. Całość doprawiamy do smaku solą i pieprzem, chwilę razem smażymy do przeniknięcia się smaków. Danie przekładamy na talerze i posypujemy poszatkowanymi liśćmi bazylii. SMACZNEGO!!! :)

2 komentarze:

  1. Niebo w gębie!! Ja użyłam piersi z indyka, bo akurat miałam, a przyprawę do mięs zastąpiłam tymiankiem i bazylią. Przepyszne :) super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie i mojej 4 dzieci takze smakowało:)

    OdpowiedzUsuń