sobota, 31 sierpnia 2013

Chrupiący wieloziarnisty chlebek



Nigdy nie przypuszczałam, że upieczenie chleba będzie aż tak proste! A wszystko dzięki przepisowi, który znalazłam tutaj. POLECAM!! Chlebek wychodzi chrupiący i mięciutki w środku, a jego zapach zawsze zamienia moją kuchnię w prawdziwą piekarnię :)


Składniki (na 1 bochenek):

  • 20g świeżych drożdży – w temperaturze pokojowej
  • 450 ml ciepłej wody
  • 450 g mąki (u mnie 200g mąki pszennej razowej i 250g mąki pszennej zwykłej)
  • ½ szklanki otrąb – u mnie otręby owsiane
  • ½ szklanki ziaren – u mnie słonecznik i len
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżka cukru


Świeże drożdże dokładnie rozpuszczamy w wodzie. W misce mieszamy wszystkie suche składniki, robimy w nich dołek i przelewamy powstały rozczyn. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 min. Następnie wszystkie składniki dokładnie mieszamy i przekładamy do uprzednio natłuszczonej foremki (nie powinno przekraczać 2/3 wysokości foremki). Ponownie odstawiamy na 15 min. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 1h.
Mi najbardziej smakuje posmarowany masełkiem, posypany świeżym szczypiorkiem i szczyptą soli :)

4 komentarze:

  1. Chrupiący jest najlepszy :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały bochenek! Dziś upiekłam chlebek owsiany na śniadanie, mogłabym jeść taki codziennie... a zapach świeżo upieczonego chleba nie może równać się z niczym innym na świecie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a mi właśnie nie wyszedł..może ktoś mi powie dlaczego. Robiłam wszystko tak jak w przepisie. Skórka wyszła ładna, brązowa, a w środku zakalec mokry :(

    OdpowiedzUsuń